Re: Ideas to solve Terminal Blocks creation

les bornes finales ne sont pas répertorier en tant que bornes.
de se fait elles se sont pas prisent en compte par le tb_generator

Post's attachments

BORNE FINALE.png, 50.57 kb, 1366 x 768
BORNE FINALE.png 50.57 kb, 367 downloads since 2019-06-09 

Re: Ideas to solve Terminal Blocks creation

Revision: 5906
Author:   scorpio810
Date:     2019-06-09 18:57:53 +0200 (Sun, 09 Jun 2019)
Log Message:
-----------
Elements final terminals change link type simlple to terminal, thanks S.DEFFAUX to report it

"Le jour où tu découvres le Libre, tu sais que tu ne pourras jamais plus revenir en arrière..."

228

Re: Ideas to solve Terminal Blocks creation

Hello,

need help with with terminal block creation. I don't know how to generate terminal with conductor assigned at boottm. My elements (terminals) doesn't have Designation property to set them to "1,2". I am using latest plugin 1.0.16 on Windows 10.

Post's attachments

Capture.JPG, 100.44 kb, 885 x 640
Capture.JPG 100.44 kb, 317 downloads since 2019-08-01 

Re: Ideas to solve Terminal Blocks creation

Hello, 

link your reports before generate terminal blocks plug-in and you will have wires names.

"Le jour où tu découvres le Libre, tu sais que tu ne pourras jamais plus revenir en arrière..."

230

Re: Ideas to solve Terminal Blocks creation

Hi,

thanks for reply but I don't understand what are you trying to say. Can you be more specific ?

Re: Ideas to solve Terminal Blocks creation

Hi

Post's attachments

Capture.png, 149.98 kb, 885 x 640
Capture.png 149.98 kb, 315 downloads since 2019-08-02 

"Le jour où tu découvres le Libre, tu sais que tu ne pourras jamais plus revenir en arrière..."

Re: Ideas to solve Terminal Blocks creation

Example : https://download.qelectrotech.org/qet/s … 19.qet.pdf

"Le jour où tu découvres le Libre, tu sais que tu ne pourras jamais plus revenir en arrière..."

233

Re: Ideas to solve Terminal Blocks creation

I think I did everything ok in diagram attached in  this post, but still no names.

Post's attachments

Capture.JPG, 108.1 kb, 1049 x 713
Capture.JPG 108.1 kb, 310 downloads since 2019-08-05 

Re: Ideas to solve Terminal Blocks creation

Conductors connected on the same terminal can't have a different label name!
In principle QET does not allow it, and that is why the terminal block generator works badly in your example.

"Le jour où tu découvres le Libre, tu sais que tu ne pourras jamais plus revenir en arrière..."

235

Re: Ideas to solve Terminal Blocks creation

If I understand you wiring attached should work. But there are still no names at bottom side of terminals.

Post's attachments

Capture.JPG, 45.13 kb, 662 x 474
Capture.JPG 45.13 kb, 319 downloads since 2019-08-05 

Re: Ideas to solve Terminal Blocks creation

I have same problem...

Re: Ideas to solve Terminal Blocks creation

BTW on 0.7, you can on the fly add some conductors texts manualhy on your terminal block without edit it, like my example.

"Le jour où tu découvres le Libre, tu sais que tu ne pourras jamais plus revenir en arrière..."

Re: Ideas to solve Terminal Blocks creation

BTW ?
It worked automatically on the past without editing manually .....

239

Re: Ideas to solve Terminal Blocks creation

scorpio810 wrote:

Conductors connected on the same terminal can't have a different label name!
In principle QET does not allow it, and that is why the terminal block generator works badly in your example.

I looked at your example and found terminal which has different names at top and bottom. How did you achieved this ?

Post's attachments

Capture.JPG, 17.9 kb, 211 x 328
Capture.JPG 17.9 kb, 305 downloads since 2019-08-06 

Re: Ideas to solve Terminal Blocks creation

If I remember correctly, I had created this project in the previous year  (January 2018) with an old version of qet_tb_generator and a lot of manual editing in element editor for create fusers and also on the fly (dynamic texts) to complete the address of the PLC I/O but the output conductors  in this old version was generated .

Edit :
I just try it and latest version seem can't create them.

"Le jour où tu découvres le Libre, tu sais que tu ne pourras jamais plus revenir en arrière..."

241

Re: Ideas to solve Terminal Blocks creation

If it is working in latest version (which i use right now) then I am still missing something.
Would you be so kind, and send me an example qet project, so I can open it and try it if I can generate correct terminals in my enviroment ?

Re: Ideas to solve Terminal Blocks creation

I edited previous post s/can/can't/, sorry for the typo.

Post's attachments

Attachment icon gestion-defib-18-07-19.zip 544.06 kb, 381 downloads since 2019-08-06 

"Le jour où tu découvres le Libre, tu sais que tu ne pourras jamais plus revenir en arrière..."

Re: Ideas to solve Terminal Blocks creation

unalcalde wrote:

Hi.
I introduce the version 1.0.15

Changes:
  * When the last terminal of a terminal block had defined a cable with a single conductor, it was not drawn. (thanks Jarosław)
  * Relocate the position of different labels because when they were long they left the area.
  * Show a red message at bottom remembering save the QET diagram before use the plug-in.
  * Add a text in the message box that appears after pressing "CREATE TERMINAL BLOCKS",
    remmembering the reopen the project to see the terminal blocks generated.

Please, check post #157 to install/upgrade instructions.


Bonjour Unalcade, j'ai un soucis avec le schémas joint, je n'arrive pas a créer les borniers? pourrais tu m'aider et m'indiquer quel a était mon erreur?  Merci par avance

Post's attachments

Attachment icon master FAS.rar 1.67 mb, 280 downloads since 2019-10-24 

244 (edited by galexis 2019-10-24 16:50:06)

Re: Ideas to solve Terminal Blocks creation

Le générateur n'arrive pas à ouvrir le projet QET chez moi : il crash après le choix du projet QET et avant l'affichage de la fenêtre avec les onglets d'édition des borniers..
J'ai regardé, tu utilise bien des bornes avec la propriété "bornier" et tu utilise bien le séparateur ":". Ca me parait bon....
Peut-être que Scorpio verra quelquechose de bizarre de le code xml du projet ....

Post's attachments

gen_bornier.PNG, 30.96 kb, 705 x 169
gen_bornier.PNG 30.96 kb, 301 downloads since 2019-10-24 

Re: Ideas to solve Terminal Blocks creation

Ce sont tes éléments  bornes avec une seule connexion qui font planter. Il manque une connexion pour le générateur qui recherche les conducteurs amont et aval.
Tu peux modifier l'élément bornier avec 2 connexion en en laissant la borne rouge où s'accroche le conducteur mais supprimer le trait noir. A l'impression la borne rouge ne se voit pas. Je pense que cela fonctionnera.

J'attire ton attention sur le fait que j'ai vu que tu utilises beaucoup de basic shape en guise de conducteur.... c'est pas terrible: tu peux avoir des conducteurs avec le style tiret aussi....

Post's attachments

borne.PNG, 10.18 kb, 459 x 340
borne.PNG 10.18 kb, 293 downloads since 2019-10-24 

Re: Ideas to solve Terminal Blocks creation

Pour imager mes propos:

Post's attachments

borne.PNG, 8.55 kb, 595 x 556
borne.PNG 8.55 kb, 283 downloads since 2019-10-24 

Re: Ideas to solve Terminal Blocks creation

MERCI!!!! !!!! !! 
Les traits en pointillé peuvent il créer un défaut ou c'est uniquement esthétique?

Re: Ideas to solve Terminal Blocks creation

christophe.lemaitre wrote:

MERCI!!!! !!!! !! 
Les traits en pointillé peuvent il créer un défaut ou c'est uniquement esthétique?

Non je ne crois pas que cela pose problème, mais les basic shape ne sont pas fait pour dessiner des conducteurs. Les conducteurs, les vrais sont plus pratiques, c'est plus propre: ils s'adaptent aux déplacement des éléments, et le numéro de conducteurs est repris par le générateur de bornier.

Re: Ideas to solve Terminal Blocks creation

galexis wrote:

Le générateur n'arrive pas à ouvrir le projet QET chez moi : il crash après le choix du projet QET et avant l'affichage de la fenêtre avec les onglets d'édition des borniers..
J'ai regardé, tu utilise bien des bornes avec la propriété "bornier" et tu utilise bien le séparateur ":". Ca me parait bon....
Peut-être que Scorpio verra quelquechose de bizarre de le code xml du projet ....

J'ai le même message d'erreur :


laurent@debian:~$ qet_tb_generator
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/bin/qet_tb_generator", line 11, in <module>
    load_entry_point('qet-tb-generator==1.0.16', 'console_scripts', 'qet_tb_generator')()
  File "/usr/lib/python3/dist-packages/src/main.py", line 1392, in main
    qet_terminals_used = qet_project.get_list_of_used_terminals()
  File "/usr/lib/python3/dist-packages/src/main.py", line 367, in get_list_of_used_terminals
    terminalId2 = terminals[1].attrib['id']
IndexError: list index out of range

https://www.quora.com/What-does-list-in … range-mean

"Le jour où tu découvres le Libre, tu sais que tu ne pourras jamais plus revenir en arrière..."

Re: Ideas to solve Terminal Blocks creation

je n'arrive  pas à ouvrir certain projet avec l’éditeur de bornier pourtant j'ai supprime toutes les images et nettoyer le projet;